Segona trobada amb el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) per parlar de l’avantprojecte de l’A2

Dimarts, 31 de maig de 2022 a les 00:00

Dilluns 30 de maig va tenir lloc la segona trobada dels municipis afectats per l’avantprojecte de l’A2 i responsables tècnics del MITMA. En aquesta reunió van assistir tècnics i polítics, entre representants del Ministeri de l’Estat Espanyol i els ajuntaments del Bruc, Collbató i els Hostalets de Pierola amb l’objectiu d’explorar vies de consens al tram central de l’ampliació de l’A2 proposat en l’avantprojecte.

Després de la reunió que va tenir lloc el dia 2 de maig per tractar el traçat de l’avantprojecte de l’A2 amb el Secretari General d’Infraestructures del MITMA, aquest dilluns es va celebrar una segona trobada de treball amb l’assistència de tècnics, de la qual se’n van extreure les següents conclusions:

  • Es reconeix per part del Ministeri que el projecte és millorable en molts aspectes i que alguns punts de les alternatives plantejades a l’avantprojecte necessiten un estudi més acurat per part seva.
  • El tercer túnel es comença a qüestionar. Els tècnics del MITMA proposen iniciar estudis per ampliar els túnels ja existents. Per contra, es complica el temps de convivència del trànsit actual amb les obres d’ampliació perquè el tub d’un túnel és complex i caldrà fer un pas alternatiu pel Coll del Bruc o bé desviant el trànsit pesat per altres vies alternatives.
  • Variant dels tres viaductes del Bruc. És el punt on s’aprecien més dificultats tècniques per ajustar el traçat actual al reglament de Carreteras. El traçat actual a la zona de l’Hotel del Bruc mostra uns radis que segons els tècnics s’han de corregir. En aquesta variant, el Ministeri inicia l’estudi d’una tercera alternativa de menor impacte i major consens.
  • Variant de Collbató. Aquest és un punt de l’avantprojecte on des del Ministeri es mostren més propers amb el territori. Entenen i, fins i tot, comparteixen que és l’opció que efectivament té major impacte mediambiental. En aquests sentit, adopten una postura que descarti la variant i s’inclinen per estudiar a fons alguna alternativa que contempli el traçat actual. No descarten l’opció de soterrament o semi-soterrament en el traçat proper al nucli urbà de Collbató.
  • Necessitat del tercer carril: En aquest apartat clau de la justificació del l’avantprojecte, s’efectuaran nous estudis de mobilitat actualitzats amb dades de la incidència de la liberalització dels peatges de l’AP-2 i AP-7. D’aquest estudi es podrien derivar canvis en la proposta. També s’ha de valorar el desdoblament parcial de la C-15 d’Igualada a Vilafranca del Penedès.
  • Tramitació administrativa. Comenten que la via per deixar sense efecte l’avantprojecte tal com està actualment redactat passaria per l’acceptació parcial o total del contingut dels informes municipals i les al·legacions del territori per incorporar-les. Un cop analitzats aquests documents, el Ministeri presentarà un nou avantprojecte incorporant el que s’ha descrit anteriorment.

Per tal de seguir avançant amb el màxim consens del territori i els ajuntaments afectats, es faran noves reunions de treball una vegada presentats i analitzats els informes i al·legacions dels ajuntaments, particulars, veïns i veïnes i entitats.

 

Darrera actualització: 31.05.2022 | 12:54