L’Ajuntament del Bruc compra el magatzem de la brigada municipal i el pati annex a Can Casas

Dimecres, 7 de desembre de 2022 a les 00:00

El dia 18 de novembre, l’Ajuntament del Bruc va formalitzar la compra de l’edifici que actualment acull el magatzem de la brigada municipal i el pati posterior que va fins el carrer Montserrat amb el finançament de la subvenció d’inversions de Diputació de Barcelona

Des del passat mes de novembre, l’Ajuntament del Bruc és propietari de l’immoble del carrer Bruc del Mig, 57 que també té front de façana amb el Carrer Montserrat, popularment conegut com el magatzem de la brigada. Aquest immoble és annex a Can Casas i a l’edifici de les Monges i té un total de 391,00 m2, sent la superfície construïda de 177,00 m2.

Fins aquesta data, aquest edifici era propietat de la societat limitada PONTRIBA, SL, amb la qual l’Ajuntament tenia un contracte de lloguer que actualment representava el pagament de més de 700 € al mes (més de 8.000€ anuals).

Aquesta compra completa i recupera la conformació original del conjunt edificat de Can Casas atès que ambdós immobles, originàriament van ser creats com una unitat arquitectònica amb l'acolliment d'usos complementaris. En aquest sentit, l'adquisició de la finca per part de l’Ajuntament possibilita unificar el conjunt edificat sota la titularitat pública per elaborar un únic projecte amb l’edifici de l’Escola de les Monges que es va adquirir el juny del 2021. Els 391 m2 de l’immoble s’afegiran als 552 m2 de l’Edifici de Les Monges. En aquests gairebé 1.000 metres quadrats de superfície de nova titularitat pública, s’acollirà el nou consultori mèdic del Bruc entre altres serveis públics que es definiran en el pla d’usos que s’elaborarà a principis de 2023.

La seva localització estratègica dins del nucli municipal i la seva proximitat amb la resta d'equipaments de què disposa aquest Ajuntament el fa especialment interessant, especialment el fet es disposi confinant a Can Casas, l'actual edifici consistorial, ofereix una oportunitat única per a consolidar-hi els serveis municipals que actualment ja s’hi disposen, així com a possibilitar-ne l’ampliació futura.

Per què aquestes compres d’immobles? El creixement sostingut de la població i la manca d'espais de propietat pública per oferir els serveis adequats a aquesta nova escala fa necessari que s'adquireixin i habilitin espais i equipaments al poble per posar-los a disposició de la ciutadania amb la construcció d’equipaments municipals adequats a les noves necessitats dels propers anys.

Cost total de la compra 173.418,03 €, més les despeses de notaria i registre que s’estimen en 2.000 €. La compra s’ha finançat amb la subvenció del Pla General d’Inversions de la Diputació de Barcelona per aquesta legislatura.

Darrera actualització: 07.12.2022 | 17:50