El Bruc alça la veu contra la violència masclista
El passat 25 de novembre de 2025, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, l’Ajuntament del Bruc, juntament amb l’Intersindical, va fer la lectura del Manifest institucional per recordar la necessitat d’erradicar totes les formes de violència masclista.
Enguany, el manifest va posar especial èmfasi en la violència masclista digital, que afecta especialment dones joves i nenes a les xarxes socials, xats, plataformes digitals i videojocs. L’acte va posar de relleu que aquestes agressions — com el ciberassetjament, la difusió d’imatges íntimes sense consentiment o els missatges d’odi— són violències reals que cal reconèixer i combatre.
Durant la jornada, també es van col·locar cintes commemoratives en record de les víctimes de violència masclista, en un gest de respecte i memòria cap a totes les dones que han patit aquesta xacra.
L’Ajuntament i l’Intersindical van subratllar que viure sense violència no és un privilegi, sinó un dret i van fer una crida a tota la ciutadania per unir-se a la lluita contra la violència masclista i fomentar espais segurs i relacions sanes per a totes les dones.
L’acte va comptar amb la participació de representants de l’Ajuntament, de l’Intersindical i de diverses persones del poble, reafirmant el compromís col·lectiu d’avançar cap a una societat lliure de violències.
Per una vida lliure de violències masclistes. Ni una sola excusa, ni un pas enrere