Veure web activar estils
ZOOM: Amplieu amb CTRL+ / Reduïu amb CTRL-
Idiomes:  esp  eng  fra
 

Queixes, reclamacions i denúncies per a l’interrupció del subministrament elèctric dels dies 8 i 9 de setembre

Dimarts 17/09/2019
  • Els veïns afectats han de reclamar individualment a la comercialitzadora

  • L'Ajuntament, més enllà de la seva reclamació per danys propis no pot gestionar les reclamacions dels consumidors afectats, no n'és el consumidor final

  • En cas de què passats trenta dies no han obtingut resposta s'han de dirigir a consum del Consell Comarcal de l'Anoia

Com reclamar?

Quan tinguem una reclamació per fer, cal donar a conèixer al titular de l'establiment o al servei d'atenció al client de l'empresa els fets i concretar el què es reclama.

Les grans empreses prestadores de serveis bàsics (subministraments, transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, i els financers i d'assegurances), des del 23.0.2011 i d'acord amb el Codi de Consum de Catalunya, han d'oferir a la seva clientela, un servei telefònic gratuït al qual es puguin adreçar per posar en coneixement de l'empresa les eventuals incidències, esdeveniments i circumstàncies que afectin el funcionament normal de les relacions de consum i formular reclamacions sobre els serveis rebuts.

El seu funcionament pot evitar reclamacions davant de l'Administració atès que dóna la possibilitat a l'altra part d'oferir una solució al conflicte abans que intervingui l'Administració.

Per tant, podem presentar la reclamació per dues vies principals:

1)      Via carta certificada amb acusament de rebuda, carta que ha de contenir nom, cognoms, domicili i DNI de la persona titular, i on farem una exposició clara i concisa dels fets (què ha passat?) i una exposició de la petició/pretensió (què demanem?) Ens guardarem còpia de la carta que enviem.

2)      Via telefònica, on sol•licitarem sempre un número d' incidència que acreditarà que hem presentat la reclamació, número que apuntarem juntament amb la data de presentació.
L'empresa té l'obligació de respondre a la reclamació en el termini màxim d' un mes des del moment de la recepció de la mateixa. Si transcorregut un mes, no hem rebut resposta o aquesta no és satisfactòria, podem dirigir-nos als organismes públics de consum per tal de presentar la nostra reclamació.

tramesareclamacio

 

Documentació necessària:
- Full Oficial reclamació/denúncia
- Tota la documentació que tingueu relacionada amb la queixa, reclamació i/o denúncia (factures, justificants, ...). En tot cas, si fos necessari adjuntar documentació, se us donarà un termini de 10 dies per fer-ho (art. 68 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques)
________________________________________

Iniciar el tràmit PER INTERNET:

Horaris: L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal de l'Anoia atén prèvia cita concertada. En cas que vulgueu concertar cita, podeu fer-ho trucant al 938 051 585 o bé per correu electrònic: consum@anoia.cat

Si el que voleu es presentar una consulta, queixa o reclamació per via telemàtica, podeu fer-ho aquí.
________________________________________

Iniciar el tràmit PRESENCIALMENT:

Plaça Sant Miquel, 5, 08700 Igualada, Barcelona
 

Ajuntament del Bruc
CIF P0802500I - Horari d'oficines: Matins de dilluns a divendres de 09h a 14h. Tardes de dimecres de 16h a 19h (del 15 de juliol al 31 d'agost tancat)
Bruc del Mig, 55. 08294 El Bruc T. 93 771 00 06
Diputació de Barcelona