Mida text:
Augmentar el zoom Restaurar el zoom Augmentar el zoom 
Idiomes:  esp  eng  fra
 
 
FacebookTwitter
 

Nota de premsa. Horaris consultori mèdic

Divendres 07/04/2017

Prop de 150 persones es van reunir ahir, dijous 6 d'abril de 2017, a la Sala de Can Casas, seu de l'Ajuntament del Bruc, per fer sentir el seu malestar i disconformitat amb els nous horaris d'atenció mèdica proposats per l'ICS al municipi del Bruc.

La reunió, convocada per l'Ajuntament, va comptar amb la presència de la regidora d'Atenció a les persones, Imma Ribes, i l'alcalde, Enric Canela, per part de l'Ajuntament. Per part de l'ICS, vam comptar amb Noèlia Fernández, Directora del CAP d'Esparreguera; Miquel Perona, Director del Servei  d'Atenció primària del Penedès, Garraf i Llobregat Nord; i finalment, com a representant del CatSalut vam comptar amb Joan Parellada, Director del Sector Sanitari Vallès Occidental i Baix Llobregat Nord.

La reunió pretenia donar veu als responsables de l'ICS, per tal que poguessin explicar als veïns els motius del canvi d'horaris d'atenció mèdica al Bruc, així com el funcionament en general de la reestructuració efectuada.

Els canvis horaris comporten que els veïns disposin des del passat dia 3 d'abril de menys franges horàries per ser visitats, tant de medicina de família com de pediatria. Malgrat les hores d'atenció es mantenen, aquestes es concentren en menys opcions horàries. Així, de medicina d'adults, es passa de disposar d'atenció de dilluns a divendres matí i tarda, a disposar amb els nous horaris, tan sols dos matins i dues tardes. Pel que fa a Pediatria, es passa de quatre matins i una tarda, a tan sols dos matins. 

En començar l'acte, l'alcalde va fer lliurament simbòlic de les prop de 900 signatures recollides a iniciativa dels veïns (770 en paper i 130 a través de la plataforma Change.org). Aquest gran volum de signatures dóna la mesura del gran rebuig que la mesura està rebent per part del veïnat.

Aquest malestar va quedar de manifest al llarg de les prop de dues hores de debat en què els veïns van poder formular requeriments, queixes i dubtes. Les respostes i argumentacions que els responsables del servei mèdic van esgrimir, no van satisfer, en general, el públic present, que va demanar, pràcticament de forma unànime, el restabliment dels horaris tal i com els hem vingut gaudint els darrers anys.

En aquest sentit, l'ajuntament va prendre una sèrie de compromisos amb els ciutadans, que es resumeixen en els següents cinc punts:

1. L'Ajuntament pren nota del clam popular, i es posarà a treballar per la defensa d'un servei d'atenció mèdica de qualitat.

2. Prenem nota també de la petició de fer arribar aquesta reclamació a tan altes instàncies com sigui necessari per tal de ser escoltats i ens hi comprometem.

3. Ens comprometem a crear una comissió de seguiment junt amb els responsables de l'ICS i el CatSalut per tractar el tema fins a trobar-hi solució.

4. Crearem, de forma paral·lela, una comissió interna al si de l'Ajuntament, així com un canal específic per recollir i transmetre totes les queixes i protestes que es derivin del nou servei.

5. Sol·licitem, per tant, el restabliment dels horaris existents fins al 31 de març.

D'altra banda, l'alcalde va demanar als responsables de l'ICS, com així ho van fer, l'assumpció de cinc compromisos, mentre no es doni solució definitiva a la situació. Aquests cinc compromisos van ser:

a) Tenir la garantia que els usuaris del Bruc es podran visitar al CAP de Collbató sense cap mena de restricció, i que aquesta opció estaria habilitada per la sol·licitud de cita telemàtica.

b) El compromís de tractar el Bruc com a municipi autònom, i atendre per tant les seves necessitats sense escudar-se en ordenaments territorials o en les necessitats d'altres municipis.

c) La garantia que les cures i l'atenció domiciliària es continuarien fent de forma diària.

d) El compromís de demanar als equips mèdics i als professionals que han d'atendre els veïns, la màxima flexibilitat i comprensió, per tal d'evitar al màxim les molèsties per la manca d'horaris d'atenció més amplis.

e) El compromís d'estudiar la reclamació dels veïns i de treballar per donar-hi resposta.

Avui mateix s'ha creat la comissió de seguiment interna, i s'han fet els contactes per constituir la Comissió de Seguiment amb l'ICS i el CatSalut (ahir, en sortir de la reunió, aquest punt ja va quedar acordat).

Hem de dir que des de l'Ajuntament fem una valoració molt bona de la reunió mantinguda ahir. En primer lloc perquè es va donar veu no tan sols als responsables mèdics, sinó especialment als veïns. Va ser un exercici de participació ciutadana enriquidor per a totes les parts implicades. En aquest sentit, volem agrair novament als responsables de l'ICS i el CatSalut la seva presència al nostre municipi i la oportunitat de diàleg que ens van oferir.

I en segon lloc pels compromisos que es van aconseguir; especialment el cinquè, el de donar resposta a la reclamació dels veïns i de treballar per restablir un servei d'atenció mèdica de qualitat i amb un horari correcte.

El Bruc, a 7 d'abril de 2017.

Ajuntament del Bruc
CIF P0802500I - Horari d'oficines: Matins: de dilluns a divendres de 09h a 14h - Tardes: dimecres de 16h a 19h (del 15 de juliol al 31 de juliol tancat)
Bruc del Mig, 55. 08294 El Bruc T. 93 771 00 06
Diputació de Barcelona